KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

Tank temp, sense low

Swedish translation: tanktemperatur, känn av låg


15:03 Mar 20, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: Tank temp, sense low
Detta är från en tabell där det först står "Analog ingång" och sedan Tank temp, sense low resp. Tank temp, force low" Vad menas egentligen med "sense" resp. "force" här?
Linda Joelsson
Sweden
Swedish translation:tanktemperatur, känn av låg
Explanation:
resp. "forcera låg".
Visst ganska bokstavsöversatt men samma ev. tvetydighet förmedlas på samma sätt i översatt form.

Låg betyder i alla händelser det ena av två möjliga tillstånd; "låg" och "inte låg" (dvs hög)

Skulle gissa att "force" betyder att man tvingar systemet att bortse från temperaturen och uppvisa "low" fastän sensorn har en hög temperatur.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1tanktemperatur, känn av låg
Mårten Sandberg
3tankens temperatur, låg avkänning
Annika Hagdahl Manni


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tank temp, sense low
tanktemperatur, känn av låg


Explanation:
resp. "forcera låg".
Visst ganska bokstavsöversatt men samma ev. tvetydighet förmedlas på samma sätt i översatt form.

Låg betyder i alla händelser det ena av två möjliga tillstånd; "låg" och "inte låg" (dvs hög)

Skulle gissa att "force" betyder att man tvingar systemet att bortse från temperaturen och uppvisa "low" fastän sensorn har en hög temperatur.


Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 154
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxfinntranslat
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tank temp, sense low
tankens temperatur, låg avkänning


Explanation:
Svårt när du inte har limmat in mer text. Kan du inte göra det?

Antar att tank temp har med tankens temperatur och att det troligvis finns en sensor som känner av när det blir för låg temperatur i själva tanken. Men detta är dock en ren gissning eftersom det inte finns ngn text.

Annika Hagdahl Manni
Italy
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 8