KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

switch the mode/the mode switches

Swedish translation: växla läge/läget växlar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:switch the mode/the mode switches
Swedish translation:växla läge/läget växlar
Entered by: micawber_7

18:48 Mar 28, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Instructions for HD equipment
English term or phrase: switch the mode/the mode switches
'Switch' is obviously a verb here:

The mode switches as follows...
micawber_7
växla läge/läget växlar
Explanation:
Detta är väl den vanliga översättningen av verbet switch (i tekniska texter).
Selected response from:

Gorel Bylund
Sweden
Grading comment
Thanks a lot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3växla läge/läget växlar
Gorel Bylund
4växla funktionen/funktionen växlar
Annika Hagdahl Manni


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
växla läge/läget växlar


Explanation:
Detta är väl den vanliga översättningen av verbet switch (i tekniska texter).

Gorel Bylund
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Thanks a lot!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mårten Sandberg: läget växlar... inte konstigare än så
1 hr
  -> Tack Mårten!

agree  Reino Havbrandt: japp, du har rätt.
2 hrs
  -> Tack R!

agree  EKM
14 hrs
  -> Tack M (är det väl?)

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
växla funktionen/funktionen växlar


Explanation:
funktionen växlar enligt följande.....

Annika Hagdahl Manni
Italy
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 8