KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

dry gain

Swedish translation: normalförstärkning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dry gain
Swedish translation:normalförstärkning
Entered by: Sven Petersson

04:27 Apr 2, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Electronics / Elect Eng / DVD-spelare
English term or phrase: dry gain
Håller på att översätta en massa lösa termer som har med dvd-spelare att göra (inte riktigt mitt område så jag vore tacksam för hjälp!)
Lisa Dahlander
Mexico
normalförstärkning
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5normalförstärkning
Sven Petersson
4dry gainmyrwad


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
normalförstärkning


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 532
Grading comment
Tack för hjälpen!

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dry gain


Explanation:
Jag skulle behålla uttrycket i st f att skapa ett nytt som ingen förstår. "Dry gain" anger förstärkning av originalljudet utan annan påverkan, i motsats till "wet gain", som anger förstärkningen av frekvenser som påverkats genom filter eller dylikt.

Kort förklaring som jag hittat på nätet:
dry gain = original sound
wet gain = processed sound

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 802