KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

Vacuum build off time

Swedish translation: vakuumsänkningstid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Vacuum build off time
Swedish translation:vakuumsänkningstid
Entered by: Gorel Bylund

18:20 Jul 3, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Automatmontering av kretskort
English term or phrase: Vacuum build off time
Hela felmeddelandet:

Vacuum build off time for the toolbit is too long


Jag har förstått att komponentera som ska monteras plockas och placeras med hjälp av vakuum. Vad jag inte förstår är uttrycket "build off" i det här sammanhanget. Build up skulle jag förstå, är det här tvärtom? Att plockverktyget inte släpper ifrån sig komponenten?

Tacksam för hjälp!
Gorel Bylund
Sweden
vakuumsänkningstid
Explanation:
Vacuum build-off time for the toolbit is too long
=
Vakuumsänkningstiden för verktygsbiten är för lång


build-off antonym till build-up
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Det här blev bra, tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vakuumsänkningstid
Mats Wiman
4vakuumuppbyggnadstidTomas Onsjö


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vacuum build off time
vakuumuppbyggnadstid


Explanation:
Ska inte den ena frågan röra ökning av vakuumet och den andra att minska?

Tomas Onsjö
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 27

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vacuum build-off time
vakuumsänkningstid


Explanation:
Vacuum build-off time for the toolbit is too long
=
Vakuumsänkningstiden för verktygsbiten är för lång


build-off antonym till build-up


Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 39
Grading comment
Det här blev bra, tack så mycket!