KudoZ home » English to Swedish » Electronics / Elect Eng

computational

Swedish translation: beräkningskretsar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:computational
Swedish translation:beräkningskretsar
Entered by: hookmv

22:20 Oct 10, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: computational
Ur en lång lista med olika sorters halvledare (amplifiers, logic, memory etc.):

"Computational"

Får inte till det här. Hur säger man? Tacksam för hjälp!
hookmv
Sweden
beräkningskretsar
Explanation:
kanske menar de det sortiment av kretsar som gör logiska och/eller numeriska kretsar

--------------------------------------------------
Note added at 2004-10-10 22:57:02 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

numeriska beräkningar, menade jag
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Perfekt! Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4programmerbara logiska kretsar
Sven Petersson
1 +3beräkningskretsar
Reino Havbrandt


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
beräkningskretsar


Explanation:
kanske menar de det sortiment av kretsar som gör logiska och/eller numeriska kretsar

--------------------------------------------------
Note added at 2004-10-10 22:57:02 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

numeriska beräkningar, menade jag


Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 200
Grading comment
Perfekt! Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad: computation = beräkning, kalkyl
5 hrs

agree  Mario Marcolin
9 hrs

agree  Mårten Sandberg
14 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
programmerbara logiska kretsar


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 536

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roger Sjölander: Det är ju möjligt, men det brukar heta "programmable logic circuits", inte "computational (punkt)".
49 mins