KudoZ home » English to Swedish » Engineering: Industrial

clamp bars and studs

Swedish translation: låsbyglar och bultar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:clamp bars and studs
Swedish translation:låsbyglar och bultar
Entered by: hookmv

13:45 Jul 3, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: clamp bars and studs
Centrifuger för industribruk/läkemedelsindustri (ej laboratorier).

Vid lyft och transport rekommenderas följande hantering:
"The centrifuge and base frame are fixed together using clamp bars and studs and wooden blocks.

The centrifuge and base frame are separated by the wooden blocks and held together with the clamp bars and studs."

Jag är osäker på den korrekta terminologin och tar gärna emot tips - tack på förhand!
hookmv
Sweden
låsbyglar och bultar
Explanation:
:-)
Selected response from:

Tomas Onsjö
Sweden
Grading comment
Tack båda två för hjälpen! Efter lång betänketid fastnade jag för Tomas förslag.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5låsbyglar och bultarTomas Onsjö
4(kläm-)byglar och stöd(-stolpar)Hans-Bertil Karlsson


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(kläm-)byglar och stöd(-stolpar)


Explanation:
Plockat glosor lite här och var :-)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 19

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
låsbyglar och bultar


Explanation:
:-)

Tomas Onsjö
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 72
Grading comment
Tack båda två för hjälpen! Efter lång betänketid fastnade jag för Tomas förslag.