KudoZ home » English to Swedish » Engineering (general)

Slotting cutter

Swedish translation: notfräs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Slotting cutter
Swedish translation:notfräs
Entered by: Camilla Eckard

08:34 Aug 13, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Bruksanvisning för handöverfräs
English term or phrase: Slotting cutter
Tillbehör
Camilla Eckard
notfräs
Explanation:
För notning och spontning; noten är skåran. Spontfräs heter således dess motsvarighet.
Du kan förtydliga att det rör sig om själva fräsbitsen om det behövs.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Hej Mårten!

Tack så jättemycket för hjälpen.

Hälsningar
Camilla
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5notfräs
Mårten Sandberg
1spårfräsReino Havbrandt


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
slotting cutter
notfräs


Explanation:
För notning och spontning; noten är skåran. Spontfräs heter således dess motsvarighet.
Du kan förtydliga att det rör sig om själva fräsbitsen om det behövs.

Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 131
Grading comment
Hej Mårten!

Tack så jättemycket för hjälpen.

Hälsningar
Camilla

6 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
slotting cutter
spårfräs


Explanation:
jag tycker att notfräs är en underavdeling bland spårfräsarna

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 226