KudoZ home » English to Swedish » Engineering (general)

drive terminal

Swedish translation: kontrolltorn


14:06 Nov 13, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: drive terminal
Termen förekommer vid ett tillfälle i en handbok för en skidlift:

"Press the Start button at the drive terminal to start the lift."

Jag har hittat en illustration på nätet, se länk nedan, men är inte säker på vad den svenska översättningen är.

http://www.skilifts.org/glossary.htm

Hjälp mottages tacksamt!
Åsa Campbell
Australia
Swedish translation:kontrolltorn
Explanation:
Ser det ut som på bilden, eller bara kontrollrum helt enkelt.
Selected response from:

Lena Samuelsson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3manöverhyttReino Havbrandt
3kontrolltorn
Lena Samuelsson


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kontrolltorn


Explanation:
Ser det ut som på bilden, eller bara kontrollrum helt enkelt.

Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 75
Grading comment
Tack!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
manöverhytt


Explanation:
går väl också bra


    Reference: http://www.bullerbekamparen.se/pper2.htm
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 226