KudoZ home » English to Swedish » Engineering (general)

switch inputs

Swedish translation: manöveringångar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:switch inputs
Swedish translation:manöveringångar
Entered by: lisafran

17:07 Dec 13, 2010
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: switch inputs
Extend/Retract switch inputs

Det handlar om funktioner hos styrenheter för ställdon och jag vet inte riktigt vad det är för slags inputs det handlar om här. Någon som känner igen det här?

Här dyker det upp igen:

Variations include AC or DC inputs, with or without limit switch inputs, and with or without control pendants.

Är det bara helt enkelt "ingång"? Det känns som om jag missar något.
lisafran
manöveringångar
Explanation:
...skulle jag kalla dem. Signalerna på ingångarna avgör vilka utsignaler som ska aktiveras.

*Variations include AC or DC inputs, with or without limit switch inputs, and with or without control pendants.*
Det finns alltså varianter med växelspännings- och likspänningsingångar. Eftersom man skiljer på de två fallen *limit switch* (gränslägesbrytare) och *control pendants* (manöverdon), tror jag att man menar signaler från kontaktlösa (halvledare) signaldon och signaldon med mekaniska kontakter.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1manöveringångarmyrwad
3brytaringångar
Anna Smith


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
brytaringångar


Explanation:
Se ref.


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/english_to_swedish/electronics_ele...
Anna Smith
Switzerland
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 36

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
manöveringångar


Explanation:
...skulle jag kalla dem. Signalerna på ingångarna avgör vilka utsignaler som ska aktiveras.

*Variations include AC or DC inputs, with or without limit switch inputs, and with or without control pendants.*
Det finns alltså varianter med växelspännings- och likspänningsingångar. Eftersom man skiljer på de två fallen *limit switch* (gränslägesbrytare) och *control pendants* (manöverdon), tror jag att man menar signaler från kontaktlösa (halvledare) signaldon och signaldon med mekaniska kontakter.

myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 399
Grading comment
Tack för hjälpen :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
2 hrs
  -> Tack Mario!