KudoZ home » English to Swedish » Finance (general)

falling rental growth

Swedish translation: fallande hyrestillväxt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:falling rental growth
Swedish translation:fallande hyrestillväxt
Entered by: Anna Herbst

07:28 Feb 15, 2012
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / om fastighetsmarknader
English term or phrase: falling rental growth
kan hyrestillväxten vara "fallande" eller "avtagande"?
ME Translations
Sweden
fallande hyrestillväxt
Explanation:
Det talas mycket om fallande tillväxt i olika sammanhang i dessa dagar.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2012-02-15 07:36:40 GMT)
--------------------------------------------------

Även "negativ tillväxt" används.
Selected response from:

Anna Herbst
Australia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4fallande hyrestillväxt
Anna Herbst
4minskad tillväxt hos hyresmarknadenasptech


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
fallande hyrestillväxt


Explanation:
Det talas mycket om fallande tillväxt i olika sammanhang i dessa dagar.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2012-02-15 07:36:40 GMT)
--------------------------------------------------

Även "negativ tillväxt" används.

Example sentence(s):
  • ...världsekonomin hamnar i en nedåtgående spiral av besparingar och fallande tillväxt.

    Reference: http://www.fastighetstidningen.se/lokal-tillvaxt-med-globala...
Anna Herbst
Australia
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 27
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PMPtranslations: Troligen rätt. Svårt att veta utan mer kontext
52 mins
  -> Jag tyckte det framgick tydligt i frågan vad det rörde sig om, men jag håller med om att det alltid är bra om man har ett större sammanhang.

agree  Sven Petersson
1 hr
  -> Tack Sven!

agree  Angelica Kjellström
1 hr
  -> Tack Angelica!

agree  Mel Willetts
9 hrs
  -> Tack Melinda!

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
minskad tillväxt hos hyresmarknaden


Explanation:
ordagrant

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 26