KudoZ home » English to Swedish » Finance (general)

migration costs

Swedish translation: övergångskostnader


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:migration costs
Swedish translation:övergångskostnader
Entered by: Sven Petersson

16:11 Feb 21, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: migration costs
Modernisering av bankomatnätverket.

X thus took on responsibility for renewing the ATM network, thereby allowing the bank to reduce its migration costs.
PMPtranslations
övergångskostnader
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2övergångskostnader
Sven Petersson
2 +2överföringskostnader
C. Heljestrand


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
överföringskostnader


Explanation:
Eventuellt "migrationskostnader" (som får 7 träffar på Google). Men överföringskostnader låter väl lite svenskare...

Kostnaden är väl relaterad till datasystemen? Se länken!

Flyttning eller överföring, samma ord som i emigration. Uttrycket används i IT-sammanhang när man flyttar över, migrerar, ett program eller en hårdvara till någon annan tillämpning eller till någon annan plattform. Migrering kan t.ex. göras när ett programsystem flyttas från en UNIX-plattform till ett Windowssystem.


    Reference: http://www.pagina.se/itord/default.asp?SokOrd=migration
C. Heljestrand
Spain
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Terese Whitty
22 mins

agree  Lisa Dahlander: Överföringskostnader
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
övergångskostnader


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 316
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cologne
46 mins
  -> Thank you very much!

agree  EKM
8 hrs
  -> Thank you very much!