KudoZ home » English to Swedish » Government / Politics

at play

Swedish translation: spelar in/inverkar/är av betydelse/är i aktion


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:be at play
Swedish translation:spelar in/inverkar/är av betydelse/är i aktion
Entered by: Mats Wiman

18:17 Dec 20, 2001
English to Swedish translations [Non-PRO]
Government / Politics / politics
English term or phrase: at play
There are the other issues of external forces at play.
Anna
spelar in/inverkar/är av betydelse
Explanation:
Även andra faktorer som externa krafter inverkar.
Även andra faktorer som externa krafter spelar in.
Även andra faktorer som externa krafter är av betydelse.
Selected response from:

tauvon
Sweden
Grading comment
tack och God Jul!/Anna
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3spelar in/inverkar/är av betydelse
tauvon
5påverkar
Sven Petersson
4Det finns (också) andra frågor om yttre krafters spel.Bengt Sandström


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
påverkar


Explanation:
are at play > påverkar


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Det finns (också) andra frågor om yttre krafters spel.


Explanation:

"be at play" =~"vara i gång/är aktiva/verksamma" = "i spel"


    Norstedts stora engelska har "vara i spel"<-"be at play"
Bengt Sandström
Sweden

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
spelar in/inverkar/är av betydelse


Explanation:
Även andra faktorer som externa krafter inverkar.
Även andra faktorer som externa krafter spelar in.
Även andra faktorer som externa krafter är av betydelse.

tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish
Grading comment
tack och God Jul!/Anna

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth af Geijerstam Grothey
1 hr

agree  xxxwikarle
2 hrs

agree  Glenn Viklund
3 hrs