KudoZ home » English to Swedish » Human Resources

talent management

Swedish translation: talanghantering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:talent management
Swedish translation:talanghantering
Entered by: Fredrik Pettersson

16:32 Dec 10, 2010
English to Swedish translations [PRO]
Human Resources
English term or phrase: talent management
Termen "talent management" var 2007 oöversatt men det är ett tag sedan. Kan iallafall inte hitta något som översatts till svenska för det ännu. Sammanhanget är ett HR-företag som levererar Total Talent Management-lösningar.

Här är hela textstycket som termen förekommer i:

"...is one of the world's leading suppliers of Total Talent Management Solutions, covering talent acquisition (e-recruitment) and talent management."

Jag har översatt så här:

"... är en av världens ledande leverantörer av Total Talent Management-lösningar som till exempel talangförvärv (e-rekrytering) och talent management."
Fredrik Pettersson
Hong Kong
talanghantering
Explanation:
Ordet existerar och det kanske kan vara ett alternativ om du vill ha termen översatt.
Selected response from:

Annemarie. B
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1talanghantering
Annemarie. B
4talent management
Andreas Majetic


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
talent management


Explanation:
Verkar som det fortfarande är oöversatt

http://www.stepstonesolutions.se/

Stepstone och en mängd andra använder engelska termen.

Andreas Majetic
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
talanghantering


Explanation:
Ordet existerar och det kanske kan vara ett alternativ om du vill ha termen översatt.


    Reference: http://www.aditro.se/page.aspx?path=192200,209766,200052,200...
    Reference: http://www.insightlab.se/Artiklar.aspx?articleId=4753
Annemarie. B
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
3 days 17 hrs
  -> Tackar.