company reimbursement

Swedish translation: bolagsförskottering

English term or phrase:company reimbursement
Swedish translation:bolagsförskottering
Entered by: Thomas Johansson

03:26 Nov 17, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance / insurance terminology
English term or phrase: company reimbursement
In an insurance manual, in a section about a Directors and Officers Legal Liability Insurance, in a subsection about Deductibles:

"Company Reimbursement & Legal Representation Expenses - $ 250,000 each claim"
Thomas Johansson
Peru
bolagsförskottering
Explanation:
Låter väldigt konstigt men används faktiskt i försäkringssammanhang!
ÅTAGANDE VID BOLAGSFÖRSKOTTERING
(s k Company Reimbursement)
Detta villkor gäller i anslutning till Reliance Nationals svenska villkor
för VD & Styrelseansvarsförsäkring. Med tillämpning av dessa villkor
i övrigt gäller följande kompletteringar och ändringar.
http://www.sterikforsakring.stockholm.se/PDF/Reliancevillkor...
Selected response from:

Monika Lebenbaum
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ersättning från företag(et) / bolag (et)
Susanne Lomander
3bolagsförskottering
Monika Lebenbaum


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bolagsförskottering


Explanation:
Låter väldigt konstigt men används faktiskt i försäkringssammanhang!
ÅTAGANDE VID BOLAGSFÖRSKOTTERING
(s k Company Reimbursement)
Detta villkor gäller i anslutning till Reliance Nationals svenska villkor
för VD & Styrelseansvarsförsäkring. Med tillämpning av dessa villkor
i övrigt gäller följande kompletteringar och ändringar.
http://www.sterikforsakring.stockholm.se/PDF/Reliancevillkor...

Monika Lebenbaum
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 34
Grading comment
Tack!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ersättning från företag(et) / bolag (et)


Explanation:
Som jag gäller alltså ersättning för skada som fås av företaget för en skada som skulle ha ersatts via ett försäkringsbolag/rättegång etc.

Susanne Lomander
Sweden
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4