KudoZ home » English to Swedish » IT (Information Technology)

data carve

Swedish translation: filrekonstruktion


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:data carve
Swedish translation:filrekonstruktion
Entered by: Terese Whitty

21:33 Dec 21, 2010
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: data carve
Det finns inga sammanhang utan det är en sträng bland andra i en programvara. Det förekommer enskilt som "Data Carve" eller som "Data Carve Options". Finns det någon svensk motsvarighet?
Terese Whitty
United States
filrekonstruktion
Explanation:
Se länk. Hoppas att det är vad du letar efter.
Selected response from:

Lena Svensson
Sweden
Grading comment
Tack! Det var nog det som avsågs.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1filrekonstruktion
Lena Svensson
4datorstyrd utskärningChristina Gisselberg Skaskiw


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
filrekonstruktion


Explanation:
Se länk. Hoppas att det är vad du letar efter.


    Reference: http://cstjanster.idg.se/sprakwebben/ord.asp?ord=filrekonstr...
Lena Svensson
Sweden
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack! Det var nog det som avsågs.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
1 day 22 hrs
  -> Tack Mario!

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
datorstyrd utskärning


Explanation:
Hittade flera youtube-videos med "data carve" med maskiner som skär ut bitar. Länk nedan till en av dem.


    Reference: http://www.youtube.com/watch?v=rVAgyQyprdw
Christina Gisselberg Skaskiw
Meets criteria
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4