KudoZ home » English to Swedish » IT (Information Technology)

home screen

Swedish translation: startskärm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:home screen
Swedish translation:startskärm
Entered by: Joakim Jörwall

16:40 Aug 12, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / mobila enheter
English term or phrase: home screen
Fån en webbsida om Windows Mobile-enheter:

Windows Mobile 2003 home screen, with quick access to the Start menu and Contacts, and a 176 x 220 pixel 65,000-color display.

Det borde ju vara en (sorts) skärm, men det mystiska är att ordet display används senare i meningen, så jag är lite osäker på om det är samma sak. Hittar inget på "hemskärm" på nätet...
Kan jag skriva helt enkelt "Windows Mobile 2003-skärm, med snabb tillgång" osv?
Eva Olsson
startskärm
Explanation:
Dvs. där man startar menynavigeringen.
Selected response from:

Joakim Jörwall
Sweden
Grading comment
Tack allihopa för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3startskärm
Joakim Jörwall
4skrivbordHans-Bertil Karlsson


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
startskärm


Explanation:
Dvs. där man startar menynavigeringen.

Joakim Jörwall
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack allihopa för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andreas Miehling: Det låter bra!
15 hrs
  -> Tackar.

agree  Mario Marcolin
15 hrs
  -> Tackar.

agree  EKM: Det här passar bra - bäst att undvika "skrivbord" om det inte uttryckligen står "desktop" tycker jag, även om Hans B har rätt i sak.
1 day11 hrs
  -> Instämmer

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skrivbord


Explanation:
I alla windows är det ju skrivbordet som man får upp som startbild. Home är ju en slags "startbild"

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 105