KudoZ home » English to Swedish » IT (Information Technology)

Beta

Swedish translation: Mer nedan


03:27 Feb 22, 2005
English to Swedish translations [PRO]
IT (Information Technology)
English term or phrase: Beta
"Video Search Beta results for xxx"

Tack på förhand!
Lisa Dahlander
Mexico
Swedish translation:Mer nedan
Explanation:
Det är inte betaresultat; det är programmet Video Search som finns i betaversion. Så översättningen blir något i stil med "sökresultat för xxx från betaversionen av Video Search".
Selected response from:

Roger Sjölander
Sweden
Grading comment
Det blir helt riktigt som du föreslår. Tack så mycket!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Mer nedan
Roger Sjölander
3 +1betamyrwad


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
beta
beta


Explanation:
Jag föreslår att du behåller 'beta', men naturligtvis inte särskriver (beta results = betaresultat)

myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 93

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gorel Bylund
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
beta
Mer nedan


Explanation:
Det är inte betaresultat; det är programmet Video Search som finns i betaversion. Så översättningen blir något i stil med "sökresultat för xxx från betaversionen av Video Search".

Roger Sjölander
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Det blir helt riktigt som du föreslår. Tack så mycket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: cf http://video.search.yahoo.com/
18 mins
  -> Tackar

agree  cologne
58 mins
  -> Tackar

neutral  Reino Havbrandt: Två tolkningar: Resultat från beta-test av VS, utfört av XXX eller Resultat (för xxx) framtagna med beta-versionen av VS.
1 hr
  -> Det rör sig troligen om Yahoos eller Googles videosökning, så jag är förhållandevis säker, och jag går även efter hur Lisa skriver: Video Search Beta, de stora bokstäverna antyder att det är ett egennamn.

agree  Terese Whitty
7 hrs