KudoZ home » English to Swedish » Law (general)

Action of the board

Swedish translation: styrelsens beslut


08:22 Sep 19, 2011
English to Swedish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / By-laws
English term or phrase: Action of the board
Uttrycket står som rubrik till ett stycke i stadgarna för en ideell organisation.

I stycket förekommer även "act of the board". Det handlar om hur styrelsen fattar sina beslut (om styrelsen är beslutsför ska beslut som fattas med enkel majoritet vara "the act of the board").
Johanna Holmberg
Swedish translation:styrelsens beslut
Explanation:
Det är ju ett beslut som är taget i styrelsen.
Selected response from:

Tomas Rosell
Grading comment
Tack Tomas, det var den översättning jag själv kom fram till lite senare igår. Det stod helt still när jag skickade min fråga :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1styrelseåtgärd; styrelsens åtgärd
Sven Petersson
4styrelsens beslut
Tomas Rosell


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
action of the board
styrelseåtgärd; styrelsens åtgärd


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 382

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anni Kallay
6 hrs
  -> Thank you very much!

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
action of the board
styrelsens beslut


Explanation:
Det är ju ett beslut som är taget i styrelsen.

Tomas Rosell
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 25
Grading comment
Tack Tomas, det var den översättning jag själv kom fram till lite senare igår. Det stod helt still när jag skickade min fråga :)