KudoZ home » English to Swedish » Law/Patents

Letter of Engagement

Swedish translation: Uppdragsbekräftelse, arbetsorder


06:28 Oct 24, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Letter of Engagement
Please return a signed copy of this Letter of Engagement to your Sales Representative along with your Purchase Order.
Linda Joelsson
Sweden
Swedish translation:Uppdragsbekräftelse, arbetsorder
Explanation:
Det beror lite på vilken typ av engagement man talar om här. Det kan även tänkas vara en "bekräftelse", rätt och slätt.
Selected response from:

Ingrid Abramson
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4OrderbekräftelsePeter Johansson
4(skriftlig) förpliktelse
Mats Wiman
4Uppdragsbekräftelse, arbetsorder
Ingrid Abramson
4AvsiktsförklaringGlenn Viklund


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Avsiktsförklaring


Explanation:
Har visserligen inte hört det här uttrycket tidigare, däremot Letter of Intent, som brukar översättas med avsiktsförklaring. Undrar om inte detta är en motsvarighet, men då i betydelsen "avsikt med projektet"..


    Egna funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Uppdragsbekräftelse, arbetsorder


Explanation:
Det beror lite på vilken typ av engagement man talar om här. Det kan även tänkas vara en "bekräftelse", rätt och slätt.


    Egna tankar
Ingrid Abramson
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 338

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(skriftlig) förpliktelse


Explanation:
eller
engagemangsdeklaration (tänkbart om det är kedjebrevsorganiserad föräljning)


    Norstedts+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Orderbekräftelse


Explanation:
Känns mest "svenskt"...

Peter Johansson
Sweden
PRO pts in pair: 46