KudoZ home » English to Swedish » Law/Patents

human-perceivable form

Swedish translation: till läsbart format


15:11 Dec 9, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: human-perceivable form
Det är ett avtal mellan en tillverkare av ett dataparogram och en distributör.

Kontext: Distributor shall not, except to the extent permitted by applicable compulsory law, decompile, reverse engineer, disassemble or otherwise reduce the Licensed Software to a human-perceivable form.
Elisabeth Lundberg-Karlsson
Sweden
Swedish translation:till läsbart format
Explanation:
eller något i samma ådra; det handlar ju om att programmets binärkod inte får omvandlas till ett format som en person klarar av att tolka på ett betydligt enklare sätt än den binära smörja som man får läsa om man öppnar ett program i en texteditor.
Selected response from:

Roger Sjölander
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1begripbart format
Jenny Johansson
5till läsbart format
Roger Sjölander


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
till läsbart format


Explanation:
eller något i samma ådra; det handlar ju om att programmets binärkod inte får omvandlas till ett format som en person klarar av att tolka på ett betydligt enklare sätt än den binära smörja som man får läsa om man öppnar ett program i en texteditor.

Roger Sjölander
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 394
Grading comment
Tack!

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
begripbart format


Explanation:
Eller:
begripbar form


Jenny Johansson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henrik Brameus: Båda förslagen är bra men även binärkod är läsbar.
4 hrs