KudoZ home » English to Swedish » Law/Patents

returned unexecuted

Swedish translation: returneras utan åtgärd


06:39 Oct 11, 2001
English to Swedish translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: returned unexecuted
A summons is returned unexecuted.
Dan
Swedish translation:returneras utan åtgärd
Explanation:
Om det är "law/patents" måste det väl vara så (på advokatspråk)och om "summon" handlar om en stämning.
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Thanks alot! :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1returneras utan åtgärdHans-Bertil Karlsson
4En kallelse till rätten returnerads utan att ha delgivits.
Sven Petersson
4En icke exekverad summeringsrutin har avslutatsGlenn Viklund


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
En icke exekverad summeringsrutin har avslutats


Explanation:
Vet inte vilket programspråk du talar om här, men jag antar att det handlar om någon slags sub-rutin i ett programspråk?


    Egen prof. erfarenhet
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: Har du inte valt fel ämnesområde? Frågan är Law/patents
8 mins
  -> Såg inte det..isåfall är det ju alldeles felaktigt...

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
returneras utan åtgärd


Explanation:
Om det är "law/patents" måste det väl vara så (på advokatspråk)och om "summon" handlar om en stämning.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Thanks alot! :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Glenn Viklund: är säkert vad som avses..
5 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
En kallelse till rätten returnerads utan att ha delgivits.


Explanation:
En kallelse till rätten returnerads utan att ha delgivits.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134