KudoZ home » English to Swedish » Management

working at cross purposes

Swedish translation: motarbetar varandra


16:41 Jul 2, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: working at cross purposes
En rubrik på en OH-bild som bara har en bild. Texten till bilden är functional group, environment, business unit, input, production, output in the organization. Det handlar om ledarskap och om när ledare ser på organisationen vertikalt och funktionellt och ser inte organisationen som helhet.....
Terese Whitty
United States
Swedish translation:motarbetar varandra
Explanation:
skulle man nog säga på svenska :o)
Selected response from:

Lisa Lloyd
Grading comment
Tack! Jag tror det är det som menas.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4motarbetar varandra
Lisa Lloyd
1jobba brett (mot olika mål)
C. Heljestrand


  

Answers


16 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
jobba brett (mot olika mål)


Explanation:
Jag "spånar lite", hoppas det kan vara till någon hjälp:

Borås Tidning
... lite för eget bruk. - Att jobba brett på detta sätt mot alla led
ger mycket bra effekt, anser Peder Englund. Även om 20-åringen ...
www.bt.se/bt/article.asp?article=189268

Organisation
... Eva Jansson - spindel i nätet "För att lyckas med att integrera invandrare på
arbetsmarknaden måste man jobba brett, vara extremflexibel och samtidigt ...

www.skolutveckling.se/vux/ sfi/samarbform/organisa_samarb.shtml





OTTAWA -- The Finance Department's pessimism about the economy and the Bank of Canada's optimism mean the two economic policy-making bodies are working at cross-purposes, economists say.
http://www.theglobeandmail.com/servlet/ArticleNews/freeheadl...



    Reference: http://www.bt.se/bt/article.asp?article=189268
    www.skolutveckling.se/vux/ sfi/samarbform/organisa_samarb.shtml
C. Heljestrand
Spain
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 3

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
motarbetar varandra


Explanation:
skulle man nog säga på svenska :o)

Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack! Jag tror det är det som menas.