KudoZ home » English to Swedish » Marketing

features person

Swedish translation: specialist

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:features person
Swedish translation:specialist
Entered by: Glenn Viklund

11:22 Jan 23, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: features person
en profil ska fastställas, handlar om en ung man som är:
"IT professional" och
"features person"
- är detta ett specialuttryck el. verkar det vettigt att översätta med "specialist"
("inne-kille" lite slarvigare variant)
Karin Ashing
Sweden
specialist
Explanation:
skulle jag nog använda, men undrar då om du inte har något eller några områden angivna? 'features' brukar ju användas i IT sammanhang för att benämna 'funktionalitet' eller 'funktioner'. Däremot skulle jag passa mig för att använda "inne-kille" i det här sammanhanget...
Selected response from:

Glenn Viklund
Albania
Grading comment
Tack så mycket för hjälpen!
Karin
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4NN har detaljkunskaper inom ett visst ämnesområde
Lisa Lloyd
4specialist
Glenn Viklund


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
specialist


Explanation:
skulle jag nog använda, men undrar då om du inte har något eller några områden angivna? 'features' brukar ju användas i IT sammanhang för att benämna 'funktionalitet' eller 'funktioner'. Däremot skulle jag passa mig för att använda "inne-kille" i det här sammanhanget...


    prof. erf.
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476
Grading comment
Tack så mycket för hjälpen!
Karin

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
NN har detaljkunskaper inom ett visst ämnesområde


Explanation:
om man inte vill överanvända ordet "specialist".

:)


Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1143