KudoZ home » English to Swedish » Marketing

production line includes easy - to - wear clothes

Swedish translation: bekväma kläder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:easy-to-wear clothes
Swedish translation:bekväma kläder
Entered by: Rasmus Carlsson

19:45 Jan 27, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: production line includes easy - to - wear clothes
Stigma production line includes easy - to - wear clothes for women
tina
Stigmas produktlinje innefattar bekväma klädesplagg för kvinnor
Explanation:
"easy-to-wear" kan vara antingen bekväma (joggingoverall m.m.) kläder, eller kläder som passar till det mesta (t.ex. den lilla svarta)
Selected response from:

Rasmus Carlsson
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Stigmas produktlinje innefattar bekväma klädesplagg för kvinnor
Rasmus Carlsson
5lättburna kläder
nasholm


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Stigmas produktlinje innefattar bekväma klädesplagg för kvinnor


Explanation:
"easy-to-wear" kan vara antingen bekväma (joggingoverall m.m.) kläder, eller kläder som passar till det mesta (t.ex. den lilla svarta)

Rasmus Carlsson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 401

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zebung
17 mins

agree  Hans-Bertil Karlsson: lite mys-pys i velour kanske :-))
52 mins

agree  Erik Hansson: Låter fint, kanske "omfattar" i.st.f. "innefattar"
10 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
lättburna kläder


Explanation:
Jag har faktiskt sett det uttrycket användas och det innefattar både bekväma kläder och kläder som passar till det mesta

nasholm
PRO pts in pair: 28