KudoZ home » English to Swedish » Marketing

sourced to

Swedish translation: utlagt på / ansvaras för


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sourced to
Swedish translation:utlagt på / ansvaras för
Entered by: Glenn Viklund

01:16 Oct 22, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: sourced to
"Purchasing of indirect products would be sourced to IBM."
Linda Joelsson
Sweden
utlagt på/ansvaras för
Explanation:
eller rent av "outsourcing" som förekommer frekvent numera. Själv tycker jag nog att begreppet "outsourcat" är en språklig lanka.
Selected response from:

Glenn Viklund
Albania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2utlagt på/ansvaras förGlenn Viklund
4Kopplat till
Fredrik Larsson


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
utlagt på/ansvaras för


Explanation:
eller rent av "outsourcing" som förekommer frekvent numera. Själv tycker jag nog att begreppet "outsourcat" är en språklig lanka.


    Egen prof. erfarenhet
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Johansson
10 mins
  -> tack

agree  Erika Lundgren
22 mins
  -> tack

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kopplat till


Explanation:
Kanske är inköpen av dessa tillbehör kopplade till IBM, eller handlagda av IBM.


    Ett alternativ?
Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 125