KudoZ home » English to Swedish » Marketing

record of acceptance

Swedish translation: Nöjda kunder


01:19 Oct 22, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: record of acceptance
IBM had a 90%+ record of acceptance in prior outsourcing contracts.
Linda Joelsson
Sweden
Swedish translation:Nöjda kunder
Explanation:
Kan det inte vara statistik över antal nöjda kunder i %. Är det för enkelt?
Selected response from:

Fredrik Larsson
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Jag gissarGlenn Viklund
3Nöjda kunder
Fredrik Larsson


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Jag gissar


Explanation:
att det syftar på följande:

Att UAT (User Acceptance Test) har accepterats av kund i 90% av fallen. Dvs, utan att omförhandling eller vidare programutveckling krävts. UAT brukar skrivas in i kontrakt så att det är alldeles klart vad en kund kräver för att en applikation (och imlementering av denna) ska anses godkänd. Testning är en väsentlig del i ett sådant godkännande. "On time, first time" som det ibland sammanfattas.

På svenska således ungefär "godkänd användartest"




    Egen prof. erfarenhet
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Nöjda kunder


Explanation:
Kan det inte vara statistik över antal nöjda kunder i %. Är det för enkelt?

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 125