KudoZ home » English to Swedish » Marketing / Market Research

shelf standout

Swedish translation: skriv om: dra till sig ögonen på hyllan


15:01 Mar 14, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: shelf standout
High impact new packaging for superior shelf standout. (Det rör sig om en tvättmedelsförpackning)
Inger Brandt
Swedish translation:skriv om: dra till sig ögonen på hyllan
Explanation:
el "dra till sig uppmärksamheten på hyllan" m.m.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tack, bra förslag!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2skriv om: dra till sig ögonen på hyllan
Mårten Sandberg
4 +1stå ut på hyllanKent Andersson
3noteras/syns i mängdenKjelle


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
skriv om: dra till sig ögonen på hyllan


Explanation:
el "dra till sig uppmärksamheten på hyllan" m.m.

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 46
Grading comment
Tack, bra förslag!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: fängar uppmärksamheten
7 hrs

agree  xxxfinntranslat
9 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stå ut på hyllan


Explanation:
"Ny effektfull förpackning som står ut på hyllan."
Kan kanske vara ett alternativ.

Kent Andersson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rolf Oward: Kanske: "...förpackning på hyllan som får konkurrenterna att blekna."
10 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
noteras/syns i mängden


Explanation:
"står ut" på detta sätt

Kjelle
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12