KudoZ home » English to Swedish » Marketing / Market Research

"up" time

Swedish translation: upptid / effektiv driftstid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:"up" time
Swedish translation:upptid / effektiv driftstid
Entered by: Monica Berntsson

22:36 Aug 7, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: "up" time
"Replenishment pull systems virtually eliminate part shortages, allowing resources more “up” time producing product." Jag har problem med hela andra delen av meningen.
Monica Berntsson
Sweden
upptid / effektiv driftstid
Explanation:
Dvs tid som systemet är "uppe", dvs effektiv driftstid.
Selected response from:

Tomas Onsjö
Sweden
Grading comment
Tack.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7upptid / effektiv driftstidTomas Onsjö
4"uppetid"PMPtranslations


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"uppetid"


Explanation:
används ofta.

Mvh,


--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-08-07 22:58:52 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com.do/search?q=uppetid&ie=UTF-8&hl=sv&lr=

PMPtranslations
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
“up” time
upptid / effektiv driftstid


Explanation:
Dvs tid som systemet är "uppe", dvs effektiv driftstid.

Tomas Onsjö
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 36
Grading comment
Tack.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: Usch ja, nog kallas det så alltid... (upptid alltså)
36 mins

agree  Reino Havbrandt: effektiv drifttid är bra (jag gillar inte uppetid eller upptid)
2 hrs

agree  Erika Lundgren: ja, effektiv drifttid
4 hrs

agree  Mats Wikberg: effektiv driftstid, ja
6 hrs

agree  PMPtranslations: Japp, miss av mig
7 hrs

agree  Mario Marcolin: "effektiv driftstid" //"den tid systemet är uppe" ( helst inte upptid)
1 day2 hrs

agree  Andreas Miehling
1 day2 hrs