KudoZ home » English to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

sequencing conditions

Swedish translation: sekvensvillkor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sequencing conditions
Swedish translation:sekvensvillkor
Entered by: Bo Hellenbrandt

13:32 Jun 15, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: sequencing conditions
FILTER SEQUENCING:
The steps described below are a detailed progression of sequencing conditions for the filter.

Det handlar om ett automatiskt filtersystem för filtrering av kylmedel.
Bo Hellenbrandt
Sweden
sekvensvillkor
Explanation:
Villkor för i vilken följd de olika filterstegen (eller filterdelarna?) kopplas in. Sekvensering verkar vara ett begrepp som används vid bestämning av DNA-sekvenser, men jag har inte kunnat belägga att termen är så vanlig vid andra typer av sekvenser.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack myrwad! Jag tycker att detta passar bäst, även om jag fortfarande är lite osäker, men tyvärr har inte kunden heller gett någon förklaring så det får bli som det blir!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sekvensvillkormyrwad
3villkorsbestämd ordningsföljd
Lars Jelking
3sekvensering konditioner
George Vardanyan


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sekvensering konditioner


Explanation:
sekvensering konditioner

George Vardanyan
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sekvensvillkor


Explanation:
Villkor för i vilken följd de olika filterstegen (eller filterdelarna?) kopplas in. Sekvensering verkar vara ett begrepp som används vid bestämning av DNA-sekvenser, men jag har inte kunnat belägga att termen är så vanlig vid andra typer av sekvenser.

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 1493
Grading comment
Tack myrwad! Jag tycker att detta passar bäst, även om jag fortfarande är lite osäker, men tyvärr har inte kunden heller gett någon förklaring så det får bli som det blir!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
4 hrs
  -> Tack Mario!

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
villkorsbestämd ordningsföljd


Explanation:
Jag är grunden för att använda svenska ord. Men jag är också medveten om att globaliseringen növändiggör inblandning av "främmande" ord. Om Du överhuvud taget skall översätta frasen föreslår jag detta.

Lars Jelking
Israel
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 237