brake armature

Swedish translation: bromsankare

English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / travelling cranes
English term or phrase: brake armature
Part of brake belonging to travelling machiney of crane
gunvor
Swedish translation:bromsankare
Explanation:
armature = ankare i en elektromagnet
Har inte hittat bekräftelse på termen, tyvärr, men ref 1 visar i alla fall hur det funkar.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Hej, jag valde ditt förslag och har fått det bekräftat från uppdragsgivaren att det passade åtminstone just här.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bromsarmatur
Radoslava Peterson
4bromsrotor
Lars Jelking
3bromstrumma
Sven Petersson
2bromsankare
Reino Havbrandt


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bromsankare


Explanation:
armature = ankare i en elektromagnet
Har inte hittat bekräftelse på termen, tyvärr, men ref 1 visar i alla fall hur det funkar.


    Reference: http://www.ogura-clutch.com/products/industrial/howtheywork/...
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 725
Grading comment
Hej, jag valde ditt förslag och har fått det bekräftat från uppdragsgivaren att det passade åtminstone just här.

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bromsrotor


Explanation:
Eller helt enkelt 'bromsarmatur'.

Lars Jelking
Israel
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 243

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bromstrumma


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 936

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bromsarmatur


Explanation:
armatur kan vara rotor, stator, ankare mm, så den bästa termen när man inte helt vet vilket som avses torde vara armatur, som är lite av ett "samlingsnamn" för allt.

Radoslava Peterson
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 16