KudoZ home » English to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

inch mode

Swedish translation: krypkörningsläge


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:inch mode
Swedish translation:krypkörningsläge
Entered by: Lars Jelking

08:27 Nov 28, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Press brake operation
English term or phrase: inch mode
One of the operation modes of the machine.
Used mainly during setup and to recover case of safety system activation.
Lars Jelking
Israel
krypläge
Explanation:
Inching betyder ofta krypkörning
Selected response from:

Emma Jansson
Sweden
Grading comment
Synd att poängen inte kan delas mellan Dig och myrvad. Jag kommer att använda an kombination av svaren som passar in i texten: 'krypkörningsläge'.
Hjärtligt tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2stegningsläge, stegkörningsläge, joggläge, joggningslägemyrwad
4krypläge
Emma Jansson


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
stegningsläge, stegkörningsläge, joggläge, joggningsläge


Explanation:
Maskinen körs stegvis med tryckknappar

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 1493

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bertil Andreazon: Nja! Bertil A
7 mins
  -> Bara ett urval av alternativ som man stöter på i verkligheten...

agree  Reino Havbrandt: joggläge, stegkörningsläge
31 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
krypläge


Explanation:
Inching betyder ofta krypkörning

Emma Jansson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Synd att poängen inte kan delas mellan Dig och myrvad. Jag kommer att använda an kombination av svaren som passar in i texten: 'krypkörningsläge'.
Hjärtligt tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  myrwad: Ja, hastigheten vid inching är ofta mycket låg, men det är just möjligheten till stegvis körning som avses, inte hastigheten
20 mins