KudoZ home » English to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Supply carrige

Swedish translation: matarvagn


07:33 Sep 1, 2011
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Förpackningsmaskin
English term or phrase: Supply carrige
Del i förpackningsmaskin, även supply cart verkar användas
Susanne Andersson
Sweden
Swedish translation:matarvagn
Explanation:
"Matar" i matarvagn fångar upp supply delen i uttrycket. Alt. "matningsvagn" leder tankarna fel.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-09-01 09:16:42 GMT)
--------------------------------------------------

Supply cart bör rimligen också översättas med matarvagn
Selected response from:

Peter Sjöberg
Sweden
Grading comment
Tackar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1matarvagn
Peter Sjöberg
3transportvagn
Bertil Andreazon


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
supply carrige
transportvagn


Explanation:
xxxxxxxx


    xxxxxxx
    xxxxxxx
Bertil Andreazon
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 128

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
supply carrige
matarvagn


Explanation:
"Matar" i matarvagn fångar upp supply delen i uttrycket. Alt. "matningsvagn" leder tankarna fel.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-09-01 09:16:42 GMT)
--------------------------------------------------

Supply cart bör rimligen också översättas med matarvagn

Example sentence(s):
  • På maskinens alla styrda gjeder (slider) används högprecisa återcirkulerande kulskruvar (t.ex. sågbågen, skruvstycken, matarvagn, bandstyrningar m.m.) med extra hög kapacitet på både statisk och dynamisk last, som praktiskt taget eliminerar a

    Reference: http://www.abtrax.com/verktygsmaskiner/nya/produkter/Imet_pr...
Peter Sjöberg
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tackar!
Notes to answerer
Asker: Tack! De använder även supply cart i texten och det borde väl ha samma betydelse?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
4 days