KudoZ home » English to Swedish » Media / Multimedia

swipe menu

Swedish translation: dragmeny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:swipe menu
Swedish translation:dragmeny
Entered by: Ulla Lundquist

13:55 Dec 4, 2010
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia / digital/video cameras
English term or phrase: swipe menu
på skärmen
hur skilja den från
round bar/menu bar
"touch left/right to switch between operation icons"
slide ... while touching
Ulla Lundquist
Italy
dragmeny
Explanation:
Skulle man kanske kunna säga?

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2010-12-04 14:31:26 GMT)
--------------------------------------------------

Edit: Menu bar skulle jag säga är menyfält.

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2010-12-04 14:34:29 GMT)
--------------------------------------------------

Edit: Med tanke på detta skulle jag definitivt kalla det dragmeny:

http://il.youtube.com/watch?v=lc41U3Prnbc

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-12-04 16:37:59 GMT)
--------------------------------------------------

Ulla: Jag kan tänka mig att man bläddrar i menyn mellan olika alternativ genom att dra höger och vänster i den. Dvs, säg att du visar fem alternativ i menyn, drar du åt vänster så drar du fram fler alternativ. Som nedan rörelse, fast med ikoner istället för att man vänder sida.

http://www.youtube.com/watch?v=Of5Eas6lONM
Selected response from:

Andreas Majetic
Sweden
Grading comment
Tack !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3dragmeny
Andreas Majetic
3tastiera swipe
LorraineB


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tastiera swipe


Explanation:
Non viene mai tradotto

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2010-12-04 14:20:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.iphoner.it/cydia-swipe-controls-gesture spiega in quale direzione fare swipe per passare da una canzona all'altra

Example sentence(s):
  • basta uno "swipe" (ovvero una strisciata del dito)
  • nuova tastiera swipe per symbian

    Reference: http://www.google.it/search?hl=it&q=swipe+menu+per+iphone&bt...
LorraineB
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in ItalianItalian
Notes to answerer
Asker: Grazie, e scusa, avevo sbagliato language pair


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dragmeny


Explanation:
Skulle man kanske kunna säga?

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2010-12-04 14:31:26 GMT)
--------------------------------------------------

Edit: Menu bar skulle jag säga är menyfält.

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2010-12-04 14:34:29 GMT)
--------------------------------------------------

Edit: Med tanke på detta skulle jag definitivt kalla det dragmeny:

http://il.youtube.com/watch?v=lc41U3Prnbc

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-12-04 16:37:59 GMT)
--------------------------------------------------

Ulla: Jag kan tänka mig att man bläddrar i menyn mellan olika alternativ genom att dra höger och vänster i den. Dvs, säg att du visar fem alternativ i menyn, drar du åt vänster så drar du fram fler alternativ. Som nedan rörelse, fast med ikoner istället för att man vänder sida.

http://www.youtube.com/watch?v=Of5Eas6lONM

Andreas Majetic
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 62
Grading comment
Tack !
Notes to answerer
Asker: (jag har tidigare frågat om touch round bar o touch menu bar) men drar man menyalternativen ?