KudoZ home » English to Swedish » Medical: Pharmaceuticals

Convenient rout of administration.

Swedish translation: lämpligt administreringssätt


06:25 Oct 23, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: Convenient rout of administration.
Om ett läkemdel som injiceras.
Monika Lebenbaum
Swedish translation:lämpligt administreringssätt
Explanation:
35,000 på google vs mindre än 800 för administreringsväg. Administreringssätt är också standardterminologi på produktblad
Selected response from:

Larry Abramson
United States
Grading comment
Tack Larry.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5lämpligt administreringssättLarry Abramson
4lätthanterligt sätt att administrera
Sven Petersson
4lämplig administrationsvägKjelle


Discussion entries: 1





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
convenient rout of administration.
lämplig administrationsväg


Explanation:
så där allmänt

Kjelle
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 69

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
convenient rout of administration.
lätthanterligt sätt att administrera


Explanation:
:o)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-10-23 08:53:41 GMT)
--------------------------------------------------

Jag tror inte att man i detta sammanhang skall ta "route" bokstavligt.

Sven Petersson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 240

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
convenient rout of administration.
lämpligt administreringssätt


Explanation:
35,000 på google vs mindre än 800 för administreringsväg. Administreringssätt är också standardterminologi på produktblad

Larry Abramson
United States
Native speaker of: English
PRO pts in category: 7
Grading comment
Tack Larry.