KudoZ home » English to Swedish » Medical: Pharmaceuticals

test well

Swedish translation: falla väl ut (beror på sammanhanget dock)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:test well
Swedish translation:falla väl ut (beror på sammanhanget dock)
Entered by: xxxBirgitta G

08:43 Mar 12, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Marketing - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: test well
Market research found that Table 2 (Comparison of Causes and Treatments) tested well with payers and decision-makers.
xxxBirgitta G
Sweden
föll väl ut
Explanation:
"föll väl ut" är väl ett uttryck som borde kunna passa i detta sammanhang. Det är ett uttryck som får översättas väldigt olika beroende på sammanhang.
Selected response from:

Linn Arvidsson
Sweden
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3föll väl utLinn Arvidsson
3få ett bra testresultat (gå hem/mottas väl)
Lisa Lloyd


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
föll väl ut


Explanation:
"föll väl ut" är väl ett uttryck som borde kunna passa i detta sammanhang. Det är ett uttryck som får översättas väldigt olika beroende på sammanhang.

Linn Arvidsson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack så mycket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: gav bra utfall för
1 min
  -> Tack!

agree  Lisa Lloyd: ja, varför inte - beror som sagt på sammanhanget :o)
7 mins
  -> Tack!

agree  EKM: Snygg formulering.
53 mins
  -> Tackar!

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
få ett bra testresultat (gå hem/mottas väl)


Explanation:
Det första alternativet skulle jag välja om det är så att "payers and decision-makers" har fyllt i något slags frågeformulär för jämförelserna i tabell 2. Det beror ju lite på vad som menas med "tested" i sammanhanget...

fann att (tabell 2 etc) fick ett bra testresultat bland etc...

fann att (tabell 2 etc) gick hem hos etc...

fann att (tabell 2 etc) mottogs väl av etc...

Helenas länksamling gick hem hos världens forskarelit
... Helenas länksamling gick hem hos världens forskarelit. ... Det var nervöst,
men jag var väl förberedd och kände att presentationen gick hem. ...
www.lu.se/info/lum/LUM_10_98/LUM10_11_lankar.html



HEBI HEALTH CARE AB: Senaste NYTT
... Artikelns uppgift om att affärsområdet ”Läkemedel” innehåller annat än ... Produkterna
mottogs väl av deltagarna och intressanta kundkontakter skapades. ...
www.hebi.se/nyheter/ - 86k

Lisa Lloyd
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 108