KudoZ home » English to Swedish » Medical

open/shelf expiration date

Swedish translation: utgångsdatum för öppnad eller oöppnad förpackning


17:53 Jan 13, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: open/shelf expiration date
Earlier of the open expiration date or shelf expiration date.
Marie Eriksson
Swedish translation:utgångsdatum för öppnad eller oöppnad förpackning
Explanation:
Evident from text.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4utgångsdatum för öppnad eller oöppnad förpackning
Klas Törnquist
4används eller kasseras enligt utgångsdatum
Roger Arvidsson
4öppnings- /utgångsdatum
Mats Wiman


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
öppnings- /utgångsdatum


Explanation:
Före (ska vara earlier than) öpnnings- /utgångsdatum

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-13 18:42:09 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry: Vad öppnings- betyder vet inte jag heller.


    Native
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sven Petersson: Could you please tell us what it means?
4 mins
  -> Vad opne är vet inte jag heller.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
används eller kasseras enligt utgångsdatum


Explanation:
Lite klumpigt kanske, men torde vara vad man menar.

Hälsar
Roger A

Roger Arvidsson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 277

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utgångsdatum för öppnad eller oöppnad förpackning


Explanation:
Evident from text.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191
Grading comment
Tack!