KudoZ home » English to Swedish » Medical

trace to mild

Swedish translation: spår av eller mild svårighetsgrad


13:32 Jan 24, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: trace to mild
Primarily trace to mild in severity (determined by biomicroscopy).

Handlar om hyperemi
Marie Eriksson
Swedish translation:spår av eller mild svårighetsgrad
Explanation:
Det verkar handla om olika svårighetsgrader. Hela meningen torde bli:
Huvudsakligen spår av, eller mild svårighetsgrad (fastställs via biomikrospopisk undersökning).
Bästa hälsningar,
Ingrid Abramson
Selected response from:

Ingrid Abramson
Grading comment
Något sådant här får det bli.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(just) spårbar till mild
Sven Petersson
4hänföras till lindrig svårighetsgradTornebohm
4spår av eller mild svårighetsgrad
Ingrid Abramson


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spår av eller mild svårighetsgrad


Explanation:
Det verkar handla om olika svårighetsgrader. Hela meningen torde bli:
Huvudsakligen spår av, eller mild svårighetsgrad (fastställs via biomikrospopisk undersökning).
Bästa hälsningar,
Ingrid Abramson

Ingrid Abramson
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 338
Grading comment
Något sådant här får det bli.

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(just) spårbar till mild


Explanation:
Primarily trace to mild > Just spårbar till mild

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-24 13:56:30 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Primarily trace\" is an expression loved by doctors.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hänföras till lindrig svårighetsgrad


Explanation:
verkar mest logiskt

egen erfarenhet

Tornebohm
United States
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 583