KudoZ home » English to Swedish » Medical

Graphites (Plumbago)

Swedish translation: amorft kol


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Graphites (Plumbago)
Swedish translation:amorft kol
Entered by: Eva Palm

05:37 Mar 21, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: Graphites (Plumbago)
Innehållsförteckning till naturhjälpmedel
http://www.earinc.com/ringstop.shtml

HÄR är inte översättningen egentligen ett problem- men BÅDA orden betyder GRAFIT. Finns det några brukbara synonymer att använda???
Eva Palm
amorft kol
Explanation:
Implicit in answer.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4medicinalväxten
Ulla Lundquist
4amorft kol
Sven Petersson
4kolHans-Bertil Karlsson


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kol


Explanation:
Kol i olika former används ju medicinskt. Koltabletter mot "gaser" är ett exempel

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
amorft kol


Explanation:
Implicit in answer.


    Reference: http://www.indiangyan.com/books/homeopathybooks/homeopathic_...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14093
Grading comment
Tack!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
medicinalväxten


Explanation:
plumbago är annars blyblomma, av fam. plumbaginaceae, triftväxter = medicinalväxter,



    Reference: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980899.htm
Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 87