KudoZ home » English to Swedish » Medical

SEy=Stantard Error of the Mean

Swedish translation: Standardfel för medelvärde


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:SEy=Stantard Error of the Mean
Swedish translation:Standardfel för medelvärde
Entered by: Renassans LS

20:10 May 27, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: SEy=Stantard Error of the Mean
Rubrik i tabell med resultat från klinisk prövning. Finns det något svenskt uttryck?
Marie Eriksson
Standardfel för medelvärde
Explanation:
Standardfel för medelvärde.

Ett spridningsmått.
Selected response from:

Renassans LS
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5standardavvikelse
Sven Petersson
3 +2Standardfel för medelvärdeRenassans LS
1Stantard
Eva Linderoth


Discussion entries: 1





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
standardavvikelse


Explanation:
Implicit in answer.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14093

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Stantard


Explanation:
Försök till hjälp. Kan Stantard vara ett matematiskt begrepp. Ordet tycks finnas i alla fall. Resten av frasen avstår jag från.

Great Plains Cosmology Workshop
... Discreteness and Collision Error: the N-body Skeleton in the Closet, ... This is not
possible with stantard techniques or Bayesian methods; (3) REACT can be ...
tatania.phsx.ukans.edu/GPCW/ - 18k -


    tatania.phsx.ukans.edu/GPCW/
Eva Linderoth
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 191

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Renassans LS: Jag är verkligen inte hemma på det här ämnet, men finns det något som pekar på att det inte är ett slarv- eller stavfel och egentligen ska vara "standard techniques". Många av sidorna som dyker upp när man Googlar på "stantard" är ju just stavfel.
5 hrs
  -> Jovisst, det är mycket möjligt.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Standardfel för medelvärde


Explanation:
Standardfel för medelvärde.

Ett spridningsmått.


    Reference: http://www.bbs.hik.se/student/kurser/sta102/excelkompendie.p...
Renassans LS
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 123
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
1 hr

agree  Reino Havbrandt: PS: standardavvikelse heter standard deviation R
5 hrs