KudoZ home » English to Swedish » Medical

air release knob

Swedish translation: tryckventil

23:16 Jun 12, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: air release knob
Make sure that the air release knob on the bulb is
completely closed before actually starting the measure.
(blodtrycksmätning)
Marie Eriksson
Swedish translation:tryckventil
Explanation:
"Se till att tryckventilen är helt stängd ..."
Jag tror att du kan skippa "knob" och tryckventil kallas det för på den sidan jag hänvisar till nedan.
Selected response from:

Rottie
Grading comment
Jag kör på det.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tryckventil
Rottie
4trycktömningsventil
myrwad
3övertrycksventil
Elpida Karapidaki


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
övertrycksventil


Explanation:
Kan det vara övertrycksventil?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-13 00:00:28 (GMT)
--------------------------------------------------

SKRUVVENTIL går tydligen också bra!

Elpida Karapidaki
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 184

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trycktömningsventil


Explanation:
Klargör funktionen. Kan finnas i olika utföranden, som skruvventil eller tryckventil.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6127

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tryckventil


Explanation:
"Se till att tryckventilen är helt stängd ..."
Jag tror att du kan skippa "knob" och tryckventil kallas det för på den sidan jag hänvisar till nedan.



    Reference: http://www.mkb.se/ajmedical/manuelltblodtryck.htm
Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 361
Grading comment
Jag kör på det.