KudoZ home » English to Swedish » Medical

Foam Wrap

Swedish translation: skumgummiband, skumplastband


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Foam Wrap
Swedish translation:skumgummiband, skumplastband
Entered by: Camilla Eckard

19:19 Jul 1, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: Foam Wrap
Handlar om en typ av sensor (för pulsoximeter) som man fäster på fingret. "Non-Adhesive Foam Wrap, Small - Neonatal or appropriately sized pediatric patient use".
Camilla Eckard
skumgummiband, skumplastband
Explanation:
Svårt att avgöra om det skumgummi eller skumplast, men i varje fall ett poröst material.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Hej Myrvad!

Jag är ledsen att poängen kommer så sent efteråt men jag upptäckte nu att jag glömd att ge poäng till ditt svar.

Tack för hjälpen!

/camilla
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skumgummiband, skumplastbandmyrwad
4skumförband
Lisa Lloyd
3lindad skumgummikuddeCharlotta Rainoldi


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skumgummiband, skumplastband


Explanation:
Svårt att avgöra om det skumgummi eller skumplast, men i varje fall ett poröst material.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6079
Grading comment
Hej Myrvad!

Jag är ledsen att poängen kommer så sent efteråt men jag upptäckte nu att jag glömd att ge poäng till ditt svar.

Tack för hjälpen!

/camilla

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lindad skumgummikudde


Explanation:
wrap aer en lindning
foam borde vara skumgummi i det haer fallet
Charlotta

Charlotta Rainoldi
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skumförband


Explanation:
Detta är den term jag hört användas inom sjukvården.
V g se ref.
www.processinggruppen.se/sjukv.htm


    www.coloplast.se/ECompany/SEMed/product.nsf/0/ 8d3cccb349bca728c1256ccd003b027c?OpenDocument
Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1143