KudoZ home » English to Swedish » Medical

transfer pipette

Swedish translation: överföringspipett


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:transfer pipette
Swedish translation:överföringspipett
Entered by: Roger Sjölander

04:49 Dec 1, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: transfer pipette
Luftbubblor ska tas ur en flaska med en dylik pipett. Finns det någon specialterm, eller duger det med pipett?
Roger Sjölander
Sweden
överföringspipett
Explanation:
denna översättning förekommer inom transfusion/klinisk kemi vad jag vet
Selected response from:

Tornebohm
United States
Grading comment
Hej och tack!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5överföringspipettTornebohm
2transferpipett
Lisa Lloyd


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
transferpipett


Explanation:
hittade ett dok med termen (ref. nedan), men jag vet inte vad som är vanligast i labsammanhang


    Reference: http://www.vetpoint.se/Vetpoint%202004.pdf
Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1143
Grading comment
Hej Lisa; jag uppskattar ditt förslag och skulle gärna ge poäng, men det går ju inte att dela på den. Jag valde till slut det andra förslaget, "överföringspipett". Fast ärligt talat funderar jag på att döpa om det till "transportpipett". Vi får se.
The asker has declined this answer
Comment: Hej Lisa; jag uppskattar ditt förslag och skulle gärna ge poäng, men det går ju inte att dela på den. Jag valde till slut det andra förslaget, "överföringspipett". Fast ärligt talat funderar jag på att döpa om det till "transportpipett". Vi får se.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
överföringspipett


Explanation:
denna översättning förekommer inom transfusion/klinisk kemi vad jag vet

Tornebohm
United States
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 583
Grading comment
Hej och tack!