KudoZ home » English to Swedish » Medical

urogenital tract

Swedish translation: urogentialorganen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:urogenital tract
Swedish translation:urogentialorganen
Entered by: Lisa Lloyd

09:18 Dec 8, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: urogenital tract
Epithelial-stromal interactions in development of the urogenital tract.

cheers, L
Lisa Lloyd
urogentialorganen
Explanation:

skulle jag nog välja här.

Urogentialsystemet och urogenitalregionen förekommer också. Regionen tycker jag dock är uteslutet i detta sammanhang.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-08 09:49:32 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------


http://www.google.se/search?q=cache:nSEXiihrCKAJ:www.ah.slu.... skriver \"Urogenitalorganen – översikt och embryologi\"

Annars får du ungefär lika många träffar på \"systemet\" som på \"organen\".

Möjligen skulle man kunna tycka att \"systemet\" ger mer av den övergripande betydelse som ligger i \"tract\", medan \"organen\" borde motsvaras av \"organs\", men i stor sett går det på ett ut.
Selected response from:

Folke Nettelblad
Sweden
Grading comment
tack Folke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5urogentialorganen
Folke Nettelblad
4urogenital vägSwedishTra
4urogenitala området
Sven Petersson


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
urogenitala området


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14132

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
urogenital väg


Explanation:
I sammanhanget
...av den urogenitala vägen.

Se KMH webb sida.



SwedishTra
United States
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 58

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
urogentialorganen


Explanation:

skulle jag nog välja här.

Urogentialsystemet och urogenitalregionen förekommer också. Regionen tycker jag dock är uteslutet i detta sammanhang.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-08 09:49:32 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------


http://www.google.se/search?q=cache:nSEXiihrCKAJ:www.ah.slu.... skriver \"Urogenitalorganen – översikt och embryologi\"

Annars får du ungefär lika många träffar på \"systemet\" som på \"organen\".

Möjligen skulle man kunna tycka att \"systemet\" ger mer av den övergripande betydelse som ligger i \"tract\", medan \"organen\" borde motsvaras av \"organs\", men i stor sett går det på ett ut.


Folke Nettelblad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2577
Grading comment
tack Folke!