KudoZ home » English to Swedish » Medical

proprietary additives

Swedish translation: äganderättsskyddade tillsatser (eller, om tillämpligt, patentskyddade tillsatser)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:proprietary additives
Swedish translation:äganderättsskyddade tillsatser (eller, om tillämpligt, patentskyddade tillsatser)
Entered by: Sven Petersson

07:19 Dec 16, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: proprietary additives
IVD.

Phosphate buffered saline, pH 7.4 ± 0.2, proprietary additives and 15 mM sodium azide as preservative.

Hur ska proprietary översättas just här?
Marie Eriksson
äganderättsskyddade tillsatser (eller, om tillämpligt, patentskyddade tillsatser)
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack för bekräftelsen, misstänke det, men blev osäker.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4äganderättsskyddade tillsatser (eller, om tillämpligt, patentskyddade tillsatser)
Sven Petersson
3patentskyddade tillsatsämnenEKM


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
äganderättsskyddade tillsatser (eller, om tillämpligt, patentskyddade tillsatser)


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14132
Grading comment
Tack för bekräftelsen, misstänke det, men blev osäker.

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
patentskyddade tillsatsämnen


Explanation:
...jag gissar att det handlar om tillsatsämnen vars formel/patent ägs av ett företag.

EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1934