KudoZ home » English to Swedish » Medical

probe covers

Swedish translation: probhöljen


11:29 Jan 26, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: probe covers
Texten lyder: Probe Covers For All DINAMAP® PRO Series Monitors, 5,000/Cs. Hittar en massa referenser på engelska men vet inte vad det kan tänkas heta på svenska.
lisafran
Swedish translation:probhöljen
Explanation:
...kanske?

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 11:33:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Jomenvisst, kolla in den här länken:

http://www.mallinckrodt.com/respiratory/resp/Serv_Supp/PDFs/...

Här kan nog finnas en del annat användbart också!
Selected response from:

Gorel Bylund
Sweden
Grading comment
Vi kör med denna. Tack för hjälpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4probhöljen
Gorel Bylund
4sondskydd
Sven Petersson
2sondskydd/sondfodral/sondhylsorxxxBirgitta G


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
probhöljen


Explanation:
...kanske?

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 11:33:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Jomenvisst, kolla in den här länken:

http://www.mallinckrodt.com/respiratory/resp/Serv_Supp/PDFs/...

Här kan nog finnas en del annat användbart också!

Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 884
Grading comment
Vi kör med denna. Tack för hjälpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tauvon: Ja, eller sondskydd kanske beroende på vad probe kallas för här.
19 mins

disagree  Sven Petersson: sond-xxxx
35 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
sondskydd/sondfodral/sondhylsor


Explanation:
Jag gissar att det är skydd eller fodral/hylsa som man sätter på en mätsond för att t.ex. förhindra kontamination.

xxxBirgitta G
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 774

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sondskydd


Explanation:
;o)


    Reference: http://www.mkb.se/ajmedical/omrontermometer.htm
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14078