semi disposable

Swedish translation: begränsad återanvändning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:semi disposable
Swedish translation:begränsad återanvändning
Entered by: xxxBirgitta G

23:17 Jan 27, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: semi disposable
Jag känner till engångsanvändning och flergångsanvändning, men inte "semi disposable".
Hela texten är: Neonatal semi disposable - 1
lisafran
begränsad återanvändning
Explanation:
... kan vara ett förslag, dvs. produkten kan återanvändas ett begränsat antal gånger men sedan måste den bytas ut.
Selected response from:

xxxBirgitta G
Sweden
Grading comment
Tack så hemskt mycket
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1begränsad återanvändning
xxxBirgitta G
3 +1Inget termförslag, men ett försök till tolkning
Roger Sjölander


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Inget termförslag, men ett försök till tolkning


Explanation:
En sökning på Google ger vid handen att prylar av det här slaget går att kasta efter en användning (de är billiga nog), men även går att återanvända på något sätt (cigarettändare som går att fylla på och inte råkar vara av märket Zippo). Vad det ska kallas vet jag inte. Finns det någon lexikolog i salongen?

Roger Sjölander
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 394

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgios Paraskevopoulos: så är det men ... i det här fallet är det frågan on sensores som inte alltid reagerar
2 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
begränsad återanvändning


Explanation:
... kan vara ett förslag, dvs. produkten kan återanvändas ett begränsat antal gånger men sedan måste den bytas ut.

xxxBirgitta G
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 774
Grading comment
Tack så hemskt mycket

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: :)
14 mins
  -> Tack!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search