KudoZ home » English to Swedish » Medical

plasma phospholipid fatty acid

Swedish translation: fettsyror i fosfolipiderna i plasman


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:plasma phospholipid fatty acid
Swedish translation:fettsyror i fosfolipiderna i plasman
Entered by: Sven Petersson

23:30 Sep 25, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: plasma phospholipid fatty acid
As a biomarker for dietary fat intake, they determined the plasma phospholipid fatty acid composition of each diet.

Text om olika typer av fetter.
Kan det vara så enkelt som "plasmafosfolipidfettsyra"
Marie Eriksson
(sammansättningen av ) fettsyror i fosfolipiderna i plasman
Explanation:
"plasma phospholipid fatty acid composition" > "sammansättningen/sammanställningen av fettsyror i fosfolipiderna i plasman".

Fettsyror är byggnadsblock för fosfolipider. Studien avser fosfolipider tagna från plasma.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!/ME
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2(sammansättningen av ) fettsyror i fosfolipiderna i plasman
Sven Petersson
4 -1plasmafosfolipidfettsyra
Mats Wiman


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
plasmafosfolipidfettsyra


Explanation:
NE verkar bekräfta ditt antagande


    Nationalencyclopedin
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Kemiskt nonsense! Se mitt svar!
11 mins
  -> Bra med vakna och kunniga. Jag borde läst the body text noggrannare.

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
(sammansättningen av ) fettsyror i fosfolipiderna i plasman


Explanation:
"plasma phospholipid fatty acid composition" > "sammansättningen/sammanställningen av fettsyror i fosfolipiderna i plasman".

Fettsyror är byggnadsblock för fosfolipider. Studien avser fosfolipider tagna från plasma.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134
Grading comment
Tack för hjälpen!/ME

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mats Wiman
20 mins
  -> Thank you Master!

agree  Mats Wikberg
40 mins
  -> Tack så mycket!