KudoZ home » English to Swedish » Medical (general)

gravity feed dispenser box

Swedish translation: behållare för gravitationsmatning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gravity feed dispenser box
Swedish translation:behållare för gravitationsmatning
Entered by: Mårten Sandberg

19:45 Dec 26, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Ortopedi
English term or phrase: gravity feed dispenser box
handlar om hur ett material som används vid bentransplantatersättning är förpackat
Tornebohm
United States
låda (etc.) med gravitationsmatning
Explanation:
dvs. det matas ut/fördelas etc av tyngdkraften, o inte via sug-/ tryck m.m.

principen gravity feed beskrivs i andra reffen med bild o allt (för andra typer av varor förvisso)
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
"behållare för gravitationsmatning" fick det bli - tack så mycket o Gott Nytt År!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4låda (etc.) med gravitationsmatning
Mårten Sandberg
1 +1tyngdkraftsmatad fördelningsbehållare
Sven Petersson


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
tyngdkraftsmatad fördelningsbehållare


Explanation:
WARNING: WILD GUESS

Sven Petersson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 733
Notes to answerer
Asker: tja det r ju vad det r men det fick bli "behllare fr gravitationsmatning" Gott Nytt r Sven!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: "med självtryck" brukar vi omedicinska tekniker säga
11 hrs
  -> ;o)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
låda (etc.) med gravitationsmatning


Explanation:
dvs. det matas ut/fördelas etc av tyngdkraften, o inte via sug-/ tryck m.m.

principen gravity feed beskrivs i andra reffen med bild o allt (för andra typer av varor förvisso)


    Reference: http://www.fmab.net/fmab/catalog/product.asp?MMITNO=11529+++...
    Reference: http://www.autobodytoolmart.com/dent8.html
Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 119
Grading comment
"behållare för gravitationsmatning" fick det bli - tack så mycket o Gott Nytt År!