injectable regimen

Swedish translation: injektionsbehandling

English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / medical
English term or phrase: injectable regimen
Injectable Long-Acting HIV Treatment every 8 weeks (only select this answer if you received the 8-week injectable regimen of CAB LA + RPV LA during study)
aventura22
Sweden
Swedish translation:injektionsbehandling
Explanation:
Behandling med injektioner, vilket är vanligt vid många sjukdomar. Injektionsbehandling är en lättförståelig term som ofta används i patientrelaterat material. Injicerbar regim är en mer akademisk term som har en högre stilnivå och mer lämpar sig för medicinska artiklar eller liknande.
Selected response from:

Betty Wahlund
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5injektionsbehandling
Betty Wahlund
5Injicerbar regim
Maria Einarsson


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Injicerbar regim


Explanation:
Kan även använda injicerbar behandlingsregim

Maria Einarsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
injektionsbehandling


Explanation:
Behandling med injektioner, vilket är vanligt vid många sjukdomar. Injektionsbehandling är en lättförståelig term som ofta används i patientrelaterat material. Injicerbar regim är en mer akademisk term som har en högre stilnivå och mer lämpar sig för medicinska artiklar eller liknande.

Example sentence(s):
  • Vid typ 1-diabetes med problem av återkommande hyper- och hypoglykemi är det vetenskapliga underlaget otillräckligt för att bedöma effekten av insulinpump jämfört med intensiv injektionsbehandling avseende livskvalitet och behandlingstillfredsstäl

    Reference: http://https://www.netdoktor.se/diabetes/diabetes-typ-2/arti...
    Reference: http://https://www.infucare.com/mine-pen-vardpersonal
Betty Wahlund
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8