KudoZ home » English to Swedish » Medical: Pharmaceuticals

N-[(4S,6S)-6-Methyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-thieno[2,3-b]thiopyran-

Swedish translation: N-[(4S,6S)-6-metyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-tieno[2,3-b]tiopyran-4-yl]acetamid

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:N-[(4S,6S)-6-Methyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-thieno[2,3-b]thiopyran-
Swedish translation:N-[(4S,6S)-6-metyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-tieno[2,3-b]tiopyran-4-yl]acetamid
Entered by: Sven Petersson

22:40 Jan 11, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / Pharmaceuticals
English term or phrase: N-[(4S,6S)-6-Methyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-thieno[2,3-b]thiopyran-
In list of pharmaceutical chemicals.
Sven Petersson
Sweden
N-[(4S,6S)-6-metyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-tieno[2,3-b]tiopyran-4-yl]acetamid
Explanation:
N-[(4S,6S)-6-metyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-tieno[2,3-b]tiopyran-4-yl]acetamid

...om man följer de vanliga omstavningsreglerna till svenska. Möjligen finns det dock andra konverteringsregler att ta hänsyn till, men jag känner inte till dem.
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
Det var det jag trodde. Tack för att du bekräftade!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 -1N-[(4S,6S)-6-Methyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-thieno[2,3-b]thiopyran-4-yl]acetamide
Suzanne Blangsted
2N-[(4S,6S)-6-metyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-tieno[2,3-b]tiopyran-4-yl]acetamid
EKM


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
N-[(4S,6S)-6-Methyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-thieno[2,3-b]thiopyran-4-yl]acetamide


Explanation:
Det samme

Suzanne Blangsted
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
Grading comment
Nä, så lätt är det inte att få KudoZ! Orddelen "Methyl" går t.ex. till "metyl". ;o)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  EKM: Nej, man brukar inte behålla till exempel 'th' eller finalt 'e' på svenska. Exempel ändelsen -amide = -amid . jfr. "nikotinamid".
5 hrs
The asker has declined this answer
Comment: Nä, så lätt är det inte att få KudoZ! Orddelen "Methyl" går t.ex. till "metyl". ;o)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
N-[(4S,6S)-6-metyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-tieno[2,3-b]tiopyran-4-yl]acetamid


Explanation:
N-[(4S,6S)-6-metyl-7,7-dioxo-2-sulfamoyl-5,6-dihydro-4H-tieno[2,3-b]tiopyran-4-yl]acetamid

...om man följer de vanliga omstavningsreglerna till svenska. Möjligen finns det dock andra konverteringsregler att ta hänsyn till, men jag känner inte till dem.

EKM
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 55
Grading comment
Det var det jag trodde. Tack för att du bekräftade!